NÜFUS TARİHÇESİ:
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Merkez Kuruluşu 1884 yılında ' Nüfusu Umumiye Müdüriyeti' adıyla İçişleri Bakanlığına bağlı bir ana hizmet birimi olarak kurulmuştur.
Cumhuriyetin ilanından sonra 1930 yılında 1624 sayılı Dahiliye Vekaleti Merkez Teşkilatı ve Vazifeleri Hakkındaki Kanun'la yeniden düzenlemeye tabi tutulan Genel Müdürlük, Nüfus İşleri Genel Müdürlüğü adını almıştır.
Böylece Taşra Nüfus İdareleri Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne ve bu kanunla İçişleri Bakanlığına bağlı olarak görevlerini yürütmüştür.
01.09.1974 tarihinde 1587 Sayılı Kanunla Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü ve Taşra Teşkilatı yeniden düzenlenmiştir.
29.04.2006 tarihli Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe giren yeni 5490 Sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu ile elektronik ortamda ulusal adres veri tabanının oluşturulması, nüfus kayıtları ile adres bilgilerinin ilişkilendirilmesini sağlamak amaçlandırılmıştır.
Nüfus ve Vatandaşlık hizmetleri Merkezde İçişleri Bakanlığına bağlı 5 ana hizmet biriminin 2 nci sırasında yer alan Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünce yürütülmektedir.
Taşrada ise bu Genel Müdürlüğe bağlı İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlükleri ve bağlısı İlçe Nüfus Müdürlüklerinden oluşmaktadır.
BİNA VE YERLEŞİM:
İlçe Nüfus Müdürlüğü Hükümet Konağının 1.Katında 1 adet Müdür Odası ve 1 adet Nüfus Servisi Odası ile hizmet vermektedir.
GÖREVLERİ:
Nüfus Hizmetleri uzun süredir yürütülen 'MERNİS PROJESİ' çalışmaları sonucu 2002 yılı sonu itibariyle Online çalışma sistemine geçmiş olup, vatandaşlarımızın Doğum, Evlenme, Boşanma, Ölüm Tescil İşlemleri, Nüfus Cüzdanı ve Uluslararası Aile Cüzdanları İşlemleri, Mahkeme Kararıyla Evlat Edinme, Adres Kayıt Sistemi İşlemleri, Nüfus Kayıt Örneği İşlemleri, Nüfus Kaydı Düzeltme İşlemleri gibi Nüfus Olayları ile ilgili diğer işlemleri Kamu Hizmetleri Standartları Çerçevesinde Yürütülmektedir.